Terra Naturi teszt

2016.12.23

Az Alverdéhez hasonlóan a Terra Naturi is igen közkedvelt sminkmárka, hiszen könnyen beszerezhető, olcsó és viszonylag jó minőségűek a termékeik. Éppen ezért az Alverdés tesztekhez hasonlóan, erről a márkáról is szeretnék egy mindent átfogó bejegyzést írni.

Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy a karácsony előtti boltfosztások idején próbáltam a teszthez hiányzó termékeket beszerezni, így volt, ami végül kimaradt. Például a szempillaspirál helye üres volt a Müllerben, ahogy primert sem találtam sehol: ezért az alapozót primer nélkül kentem fel, míg a pilláimra az Alverde All in One spirálját használtam.

A Nude Perfection alapozó:

Nagyon szerettem volna szeretni ezt az alapozót, de nem ment. Szerettem volna szeretni, mert szeretem ezt a márkát, még az összetevői alapján is elment, a színe tökéletes lenne, de mégsem tudtam igazán megbarátkozni vele. 

Egyrészt nagyon nehéz megfelelően fixálni, még a legszuperebb púdereim alatt is mászkál. Nem építhető igazán, viszont elég alacsony a fedése és alacsony fedésű, egységesítő alapozóm már van kismillió (ennél szebb összetevőkkel), amik a helyükön is maradnak. Magasabb fedésre viszont egyáltalán nem képes. Már több korrektorral, kontúrral, highlighterrel, pirosítóval is próbáltam, és a legkomolyabb fixálás után is kenődik ezek alatt, ahogy viszem fel az arcformázáshoz a terméket, úgy jön le valamennyi az alapozóból, ami az eldolgozás után nagyon látványos. Ezen felül nagyon zsíros hatású, pedig engem aztán nem zavar, ha nem full matt az arcom, kifejezetten szeretem, ha van valamennyi egészséges fénye (nem zsíros fénye) az arcomnak. De ez nekem kicsit túl sok. Sajnos a kép nem adja vissza, de bizony élőben ennél jóval olajosabb a hatása:

Ha a boltba rohanok kontúrozás nélkül, akkor teljesen átlagos. Ha vékonyan viszem fel, nem építem, akkor a Terra Naturi púderrel elég jól együttműködik, de ennyi mindaz, amit csak tud. Sem több, sem kevesebb. Ár-érték arányban elmegy, bár vannak jobb termékeim is, amik ugyanezt tudják szebb összetevőkkel, ugyanilyen áron. 

Közelről ilyen:

A kép nem adja vissza igazán, de apró pikkelyecskéket produkál, pedig egyáltalán nem száraz mostanában a bőröm, mivel elég rendesen hidratálom. Arról nem is beszélve, hogy a sem a Beautyblenderrel sem pedig a legjobb ecseteimmel valahogy nem akar maradéktalanul "eldolgozódni", estig pedig egyáltalán nem bírja.

Viszont fontos kiemelnem: Lehet csak az én bőrömmel ilyen furcsa a "kémiája", mert a krémmániás vélemények alapján igen jó kis kencéről van szó, ami egyedül nekem nem vált be. Úgyhogy ha szemeztek ezzel a termékkel, bátran próbáljátok ki, mert az is lehet, hogy nektek tökéletes lesz. :)

A korrektor:

A krémmániás vélemények alapján úgy tűnik, hogy ez tipikusan olyan termék, amit vagy imád valaki vagy utálja. Én szerencsére azok táborát erősítem, akik rajonganak ezért a korrektorért. Legjobban a Nude by Nature korrektorához tudnám hasonlítani (bár annak kicsit sűrűbb az állaga és jóval magasabb a fedőképessége). Ez is szépen fed (nekem), a színe pont ideális, könnyű eldolgozni, nem ül meg a ráncokban. Szerintem ár-érték arányban kiemelkedően jó, úgyhogy ha jó korrektort kerestek, mindenképpen próbáljátok ki ezt a terméket. Ugyan nem fed tökéletesen, de azért az én sötét karikáimmal nagyjából el tud bánni. Az árkategóriáján belül, a természetes termékek közül eddig ez teljesít a legjobban:

Áttetsző porpúder:

Nagyon szeretem az illatát, az állagát, hogy kellő lefújkálás és ügyeskedés után, a megfelelő alapozóval (nem a Terra Naturi alapozójával) tényleg áttetsző és nem csinál cake face-t. Azt is nagyon értékelem, hogy valóban fixál és mattít, de nem mattít természetellenesre, hanem kellemes, élettel teli marad az arcom tőle. A csomagolása miatt viszont sír a lelkem, mert valóban nem vihető magunkkal: egy fél napos táskában cipelés alkalmával kijött a fele, úgyhogy azóta is azzal küzdök, mert visszavarázsolni a helyére persze nem lehet. Ráadásul egy kicsit is nagyobb mennyiség felvitelekor nagyon sárgás és poros hatást kelt. Egyáltalán nem rossz darab, de ki kell tapasztalni és óvatosan kell vele bánni. Utána viszont nagyon hasznos darabja lesz a neszeszerünknek.

Pirosító:

Ez az egyik kedvenc Terra Naturi termékem: szép a színe, tartós, könnyű vele dolgozni és az ára is nagyon kedvező. Felesleges is tovább áradoznom, egyszerűen jó (bár én nem vagyok a túl erős vagy feltűnő pirosítás híve).

Szemöldök festék:

Több port/ceruzát és terméket is szoktam a szemöldökömre használni, amolyan "mihez van ma kedvem" alapon eldöntve reggelente, hogy éppen melyikhez nyúljak: ez az egyik közülük. Kedvelem, mert tartós, természetes és olcsó. Viszont a vörös hajamhoz nekem hiányzik az a vöröses beütés, aminek a hiánya sokak számára pozitívum lehet, illetve a világos szín alig fog, míg a sötéteb árnyalat már túl sötét a hajam és az arcom színeihez, amitől a hatása természetellenessé válik. Természetesen ez elég szubjektív, hiszen ez csak a hajam színe és a bőröm tónusa miatt ilyen.

Ettól eltekintve tartós, könnyű kezelni, kellemes a viselete és nem kenődik el. Úgyhogy ha kicsit sötétebb a hajatok, nyugodtan próváljátok ki, nem fogjátok megbánni. :)

Quattro Szemhéjpúder:

Megvettem a barnás színeket tartalmazó és a fehér-ezüst-szürke-fekte változatot is, és első használatra úgy gondoltam, hogy teljesen rendben van ez a paletta: az összetétele szép, állatkísérletektől mentes, a fehéres/világosabb drappos színek kivételével szépen pigmentált színei vannak, de a világosak is nagyon szépen építhetőek, ha sokat pepecselünk vele. 

Aztán szerettem volna a teszthez a paletta hátulján lévő kép alapján elkészíteni a sminkem. Úgy voltam vele, ha ezt a terméket véleményezem, úgy stílusos, hogy a csomagoláson látható ábra alapján sminkelek. Hát, nekem nagyon nem vált be: a barna árnyalatokat tartalmazó palettát használtam, és a két világosabb színt szinte nem is látni a képen (élőben még nagyjából látszódott, de úgy sem volt az igazi), pedig próbáltam építgetni, de ezúttal egyszerűen semmi eredménye nem lett, olyan hatást keltett, mintha csak a mozgó szemhéjamat festettem volna (pedig nem így történt). Ráaádsul az ábra is igen félreérthető (számomra legalábbis), nem nagyon tudtam kibogarászni, hogy melyik színt hova is tanácsolják pontosan, így nekem a végeredmény sem lett szimpatikus.

Viszont ezért cserébe tartós, estig is kibírta igazítás nélkül, és a sötét színek már szépen pigmentáltak:

Cream Shadow szemhéjfesték:

A szemem belső zugaiba a 03-as Light gold árnyalatot használtam, mivel a paletta színei itt se nagyon adták ki azt, amit ki kellett volna adni. Kellemes volt használni, elég "atombiztosnak" tűnt a felvitelekor, viszont elmosni, satírozni nem igazán lehetett már, ahova került és ahogy: úgy maradt. Ez bizonyos szempontokból igen kellemetlen volt, ha ezt tudom előre, biztosan máshogyan alkalmazom. Viszont ennek az ismeretében, megfelelően alkalmazva biztosan használni fogom még, mivel valóban ott maradt, ahova kentem.

Duo kontúrceruza:

Természetesen így karácsony előtt szép színű rúzst se nagyon találtam, úgyhogy a már bevált kontúrommal satíroztam be az ajkaimat: tartós, kényelmes, kellemes viselet így is - akár órákig bírja. Ráaádul nagyon szép árnyalaokban kaphatóak a ceruzák. Kontúrozásnál kicsit zavaró a vastagabb hegy, de ilyen esetben még kifejezetten praktikus is.

Összességében a Terra Naturi kapcsán igen vegyesek az érzelmeim: vannak fantasztikus termékei, vannak kifejezetten pocsék sminkjei, míg vannak félig használhatóak is: amelyek nem moshatóak el, de szépek és tartós a hatásuk, vagy a négyes paletta esetén két szín gyönyörű, míg két másik használhatatlan. Azonban úgy gondolom, hogy árban is minőségben is elég jók ahhoz, hogy aki kedvet érez, az nyugodtan kísérletezhessen a termékeikkel, mert biztos vagyok benne, hogy mindenki talál köztük kedvére való sminket.

Amennyiben érdekelnek a fent említett Alverdés tesztek is, az alábbi linkeken meg tudjátok nézni a bejegyzéseket:

Alverde - alapozó, púder, korrektor és kontúr körkép

Alverde - rúzsok és spirálok

További szép napot mindenkinek!

Nanó