Alverde dekorkozmetikumok

2016.12.09

I. rész: Arcformázás - alapozó, púder és kontúr körkép

Ha natúrkozmetikumokról van szó, a legtöbb embernek egy márka jut elsőként az eszébe: Alverde. Mivel ez a legkönnyebben elérhető, drogériás, kedvező árú natúrkozmetikai márka, ez maradt meg a legjobban a köztudatban. Ennek köszönhetően természetesen én is kipróbáltam már szinte minden terméküket. Az ezekkel kapcsolatos tapasztalataimról a következő bejegyzéseimben szeretnék beszélni, a mai az alapozást és a kontúrozást vesézi ki.

Ugyan ez a poszt viszonylag hosszú lesz, úgy gondolom, ha bármelyik felsorolt terméket is szeretnétek a közeljövőben kipróbálni, hosszabb távon használni, mindenképpen hasznos lehet számotokra ezt a bejegyzést végigolvasni.


Tesztelt termékek:

Primer:
- Alverde Mineral Face Primer

Alapozók:
- Alverde Cover & Stay Make-Up SPF6
- Alverde Color & Care 2In1 Alapozó
- Alverde Color & Care Make-Up Alapozó
- Alverde Mousse Make-Up

Korrektorok:
- Alverde Cream To Powder Korrektor
- Alverde Duo-Concealer Eye-Brightener & Wake-Up-Effect

Púderek:

- Alverde Kompakt Púder
- Alverde Mineral Púder

Arcformázás:
- Alverde Duo Bronzosító
- Alverde Puderrouge Arcpirosító
- Alverde Rose Tinted Highlighter

Fixálás:
- Alverde Sminkfixáló Spray


Az Alverde termékekkel kapcsolatban elég vegyes érzelmeim vannak: egyrészt van pár szuper jó termékünk, míg van pár borzalmasan rossz. Ehhez hozzájön a tény, hogy ugyan natúrkozmetikumok, azért igen alaposan végig kell böngészni az INCI-t, hogy biztosak legyünk benne, hogy valóban szépek az adott termék összetevői. Elég csak a krémmánián a véleményeit végigolvasni: bizony nem mondhatni, hogy minden vásárlójuk maradéktalanul elégedett a termékeikkel, miközben van pár kimagaslóan jó termékük is.

Ez volt az alap, amivel nekivágtam a tesztelésnek, és a végeredmények dokumentálásának:

Alverde Mineral Face Primer:

Még hónapokkal ezelőtt ez a kis kence volt az első primerem, hiszen a legtöbb primer szilikonos, így egyáltalán nem vágytam arra, hogy ilyenekkel tömjem tele az arcom, még annak ellenére sem, hogy az egyetlen komoly problémája a bőrömnek, hogy tágak a púrusaim, és a szemem alatti ráncokon a korom ellenére igencsak meglátszik már, hogy szeretek nevetni. 

Amikor először használni kezdtem, még nagyon szerettem, hiszen nagyon szépen, látványosan kitölti a pórusaimat, halványan színezett, így valamennyit fed is, és kellemes csillogást, természetes fényt kölcsönöz az arcnak. Ám egy-két hét használat után elkezdett a termék összeállni, kevésbé töltötte ki a pórusaimat és szem alatti ráncaimat.

Ilyen volt primer nélkül, majd ilyen lett:

Igen, valóban szembe tűnő a különbség, de csak azért, mert teljesen új primerrel készültem a tesztelésre, egy-két hét múlva ugyanez már csomós lesz, nehézkesebb lesz felvinni, kevésbé tömi ki a pórusokat és ráncokat, illetve kicsit kukacosodni is fog sajnos - vagy eddig én fogtam ki mindig rossz darabokat...

Minősítései szerint NaTrue natúrkozmetikum (nem tartalmaz szintetikus illatanyagokat és színezékeket, petrolkémiai hozzávalókat - paraffin, PEG, -propilén, -alkilén, stb -, szilikon olajat vagy származékait, genetikailag módosított összetevőket, nem éri besugárzás a végtermékeket vagy növényi összetevőket, állatokon nem tesztelt), illetve egy Vegán OK logó is megtalálható a terméken.


Alverde Cover & Stay Make-Up SPF6: 

Nagyon kedvelem az Alverde bizonyos termékeit, de ez az alapozó valami tragédia: maszkos, kényelmetlen, könnyen kenődik és ebből kifolyólag nehéz rajta kontúrozni. Felvitelkor nagyon szépen, könnyen eldolgozható, gyönyörűen fed, szivaccsal a bőrbe nyomkodva nem is annyira feltűnő egy átlagos távolságról még kifejezetten tökéletes is lenne, viszont közelről valami katasztrófa. Arról nem is beszélve, hogy a világ legjobb púder + sminkfix kombója sem tudná megfelelően rögzíteni ezt, nemhogy egy sajátmárkás Alverde kombináció.

De a legviccesebb, hogy ugyan ezt az alapozómat kifejezetten nem szeretem, mert élőben nagyon feltűnően maszkos közelről, profi fotózások alkalmával eddig meglepően jól teljesített (bár eddig még csak kétszer próbáltam ilyenkor), mivel nagyon szépen mutat a megfelelő fények mellett. Már feltöltöttem egy bejegyzést az egyik fotózásomról, ahol ezt az alapozót viseltem, hogy meg tudjátok nézni, hogy ez az alapozó valóban tökéletes egy-egy fotózásra. De a mindennapokban biztosan nem kenném magamra:

Láthatóan szépen fed és egységesít bizonyos fény viszonyok mellett. Megint más fények mellett viszont sajnos elég kellemetlenül cake face-t csinál, ami ezen a képen nagyon jól látszik szerintem:

Ezen a terméken is a NaTrue natúrkozmetikum és a Vegán OK logó jelenhetett meg.


Alverde Color & Care 2In1 Alapozó:

Az előzővel ellentétben ez az alapozó nem fed túl erősen (pontosabban szinte sehogy sem), de gyönyörűen egységesít. Szerencsére nekem ezzel nincsen bajom, mert van annyira szép állapotú a bőröm, hogy a hétköznapokra ez tökéletes legyen számomra (amúgy sem minden egyes nap ezt használom), ha pedig bármilyen programom van, akkor meg úgyis másik alapozóval készítem a sminkem. Én nagyon szeretem, mert könnyű, szép tőle a bőröm azután is, hogy lemosom, kellemes érzetet ad és az egységesítésre valóban tökéletes. Ha valakinek szép a bőre és boltba rohangálós sminket keres, ez a tökéletes választás, viszont ha vannak bőrhibái, egyáltalán nem ajánlom, mert még a boltba se merne kimenni ezzel. Például amikor megjön, automatikusan a sminkes fiókom mélyére süllyed, mert akkor azért egy-két pati mindig előjön az arcomon, és azzal nem tud semmit sem kezdeni ez a kis kence. 

Viszont nagyszerűen építhető, úgyhogy elérhető vele egy átlagos alapozó fedőképességének hatása is, ha ügyeskedünk. Bár ezt inkább csak kísérletező jelleggel csináltam, mert ezer másik natúr alapozóm van ehelyett azokra az alkalmakra, amikor valóban fedni is akarok, vagy valami komolyabb hatásra is vágyom.

Emellett az összetétele szép, ezért télen, amikor szárazságra hajlamosabb a bőröm, általában ezt használom, mert gyönyörűen ápol nap közben. Az előbbiekhez hasonlóan ez a termék is NaTrue natúrkozmetikum és a Vegán OK logót visel a csomagolásán.

Mint a tesztemen is látható: nagyon szép, természetes hatású smink készíthető vele (és nem csak bizonyos megvilágításokkal, ez valóban jó), megfelelően egységesít:

A megfelelő korrektorral, egy visszafogott kontúrozással, egyszerű rúzzsal és spirállal pedig nekem ez az "alapozó" a kedvenc "nincs rajtam smink"-smink alapom: 

Felhasznált termékek:
Alverde duo boronzosító
Alverde Cream to Powder korrektor (10 natural beige)
Terra Naturi korrektor (02 honey)
Alverde Mineral Púder
Alverde All in One spirál
Alverde XXL volumen spirál
Alverde ajakceruza (16 Pretty Mauve)
Alverde Color & Care ajakrúzs (52 Primrose)
Alverde szemöldökformázó ceruza (barna)
Alverde szemöldök formázó zselé (barna)


Az egyetlen negatívuma, hogy ezt a kencét csak alapozónak csúfolják, valójában inkább egy BB/CC jellegű krémről van szó. Ugyan annak tökéletes, szerintem így igencsak félrevezető a megnevezése, és nem csodálkozom azon, hogy krémmánián ennyire lepontozták a vásárlók, hiszen más célra vették.


Alverde Color & Care Make-Up Alapozó: 

Egy részem nagyon szereti ezt az alapozót, mert szépen fed (pont egy fokkal szebben, mint az előbb tárgyalt 2in1 alapozó), de még nem is maszkos. A legvilágosabb árnyalata egy az egyben "a tökéletes alapozó szín" számomra. Viszont nagyon kényes. Egyszer elég orrot fújni, és már nincs az orromon alapozó. Egyszer elég a fejem megtámasztanom a kezemen, és ha alaposan megnézem utána, látszik, hogy kopott. Az összetételénél is viszonylag elöl szerepel a denaturált alkohol, ami szintén nem egy szimpatikus dolog. Viszont ezért cserébe ezen is szerepel a NaTrue natúrkozmetikum és a Vegán OK logó. Ha összevetjük az előző termékkel, látható, hogy valóban valamivel szebb a fedése, viszont ez sem egy magas fedésű alapozó (bár itt rosszabbak voltak a fények, úgyhogy ezt lehet csak el kell nekem hinni inkább), ezzel szemben sokkal csúnyább az összetétele. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, számomra nem éri meg ezt az áldozatot:

Alverde Mousse Make-Up: 

A legszembetűnőbb számomra ezzel az alapozóval kapcsolatban, hogy sem az eddig jól bevált alapozó ecseteimmel, sem pedig a kedvenc kis szivacsaimmal nem működik együtt. Az okára kíváncsi lennék, de egyikkel sem lettek jóban, úgyhogy végső elkeseredettségemben kipróbáltam kézzel. Évek óta nem alapoztam/sminkeltem kézzel, és szinte láttam a lelki szemeim előtt, ha ezt az amúgy kozmetikus anyukám megtudná, kitérne a hitéből. De akármennyire is borzalmas döntésnek tűnt, legalább annyira bevált. Legnagyobb megdöbbenésemre: tökéletesen működik úgy. Fedésre kb olyasmi, mint az Alverde Color & Care 2In1 Alapozó, csak ennek egy fokkal jobban illik a színe a bőrömhöz, ami ugye elég szubjektív +/- pont. 

Ezen felül könnyű vele dolgozni (csak fura), illetve azért nem tartom ezt a belenyúlkálást túl higiénikusnak, úgyhogy lopnom kellett az anyukám kozmetikájából egy erre való kis műanyag szedőt. Persze, nincs sok bőrhibám, amit el kellene fednie ennek a kis kencének, úgyhogy én ez alapján ítélek, de nagyon szépen építhető, ahogy tesztelgettem eddig. :)

Az összetétele viszonylag helyes, a számomra kevésbé szimpatikus dolgok a lista vége felé vannak, de szerencsére ezen is ugyanaz a két logó, ami a korábbi termékek csomagolásán is helyet kapott, úgyhogy pánikra még mindig semmi ok. 

Update: Nem tudom, mi történt ma vele, de pár helyen foltokban lejött az arcomról. Lehet, hogy a hideg miatt kicsit szárazabb a bőröm, és ezért alakult így, de érdekes, mert eddig más alapozóm nem foltosodott ki idén télen.
Ritkán szoktam használni, mert ha alacsony fedésű alapozóra vágyom, akkor inkább a 2in1-bent használom. De ma arra jutottam, hogy ha már kifogyott a 2in1, milyen jó lenne valami különleges dolgot kipróbálni. Hát, a foltos alapozás valóban elég különleges/extrém.  Sajnálom, mert régebben szerettem, de ezek után nem igen merek már vele kísérletezni. :(

Alverde Cream To Powder Korrektor:

Szerintem ez a termék nem csak ár-érték arányban, hanem alapvetően is kiváló korrektor. Ugyan a szem alatti ráncokban meg tud ülni (ha nem Nude by Nature vagy PuroBIO primert használok, az Alverde ennél mit sem ér sajnos), de én az egyik Real Techniques ecsetemmel kicsit meg szoktam birizgálni a szemem alatti ráncoknál a korrektort. Nem tudom pontosabban elmagyarázni, egyszerűen "kipiszkálom" a ráncokból a beült termékeket azzal, ahogy húzogatom, mintha sminket akarnék lágy mozdulatokkal elmosni. 

Nem csak ennél a korrektornál csinálom, hanem minden sminkelésnél, és azóta egyik korrektorom sem csücsült be a ráncaimba, így én ezt egyáltalán nem tapasztaltam ennél sem. (Talán pár óránként meg kell ismételni ezt, de utána újból sokáig szép.)

Ha megfelelő alapozóval kombináljuk, gyönyörű eredményt lehet vele elérni: 

Részemről csillagos ötös ez a termék: jók az összetevői, nincs benne olyan alkohol, aminek nem kellene benne lenni (ritka az ilyen natúrkozmetikum), jól fed, nem ül be jobban a ráncokba, mint bármelyik másik, a legvilágosabb színe tényleg tökéletes számomra (a kontúrozásra is ezzel segítek rá néha), nem szárít, és például sokkal jobb árban van, mint több másik kedvencem. Az összes eddigi Alverde korrektornál jobb. Ami mondjuk nem lett volna nehéz eleve, mert eddig igazán jót még nem találtam - eddig (ezért sokat el is adtam már, ezért csak kettőt tesztelünk most.)

Viszont az előbbiekkel ellentétben ez a termék nem vegán, csak a másik logó található meg a csomagolásán.


Alverde Duo-Concealer Eye-Brightener & Wake-Up-Effect:
 

Ha valaha vettem már felesleges sminket, aminek semmi haszna és értelme nem volt, akkor ez az. Igazából nem részletezem, csak megmutatom, hogy ez mit hozott ki a szemem alatti karikákból, miközben az előbb már feltöltöttem a képet arról, hogy milyen a szépen korrektorozott verziója ugyanennek. Szerintem a kép magáért beszél, teljesen felesleges bármi egyebet mondani erről.

Alverde Kompakt Púder: 

Gyönyörűen fed, mattít, a legvilágosabb árnyalata pont tökéletes. Alapvetően a Nude by Nature transzparens porpúderét használom, de azt kicsit nehéz magammal vinnem, így ezt szoktam a táskámba bedobni, mert igazítós púdernek ez tökéletes. Ezek mellett maradtam végül (pedig milliónyit próbáltam már), mert ezek természetesek, nem kísérleteztek miattuk állatokon, kellemes a viseletük, nem látványosak az arcon, mégis teszik a dolgukat, és a legfontosabb: nem hámlik tőlük a bőröm, amit nálam a púderek 99%-a kivált. 

Csak bizonyos alapozókkal és/vagy bizonyos mennyiség fölött lesz "túl poros" tőle az arcom, nem csinál cake face-t. Vegán és NaTrue.

Alverde Color & Care Make-Up Alapozó + korrektor párossal:

Alverde Mineral Púder:

Annak ellenére, hogy hivatalosan nem áttetsző púder, szerintem nagyon közel áll hozzá (és nem csak a kiszerelése miatt). Viszont minél többet használtam, annál jobban rá kellett döbbennem, hogy sajnos nem tart sokáig a hatása (maximum 2-3 óra). Ráadásul a csomagolása sem túl praktikus, hiszen nem vihetjük magunkkal sehova anélkül, hogy ne végezné a púder fele a kupakban. Ennek ellenére lehet vele dolgozni, egynek jó, de nem egy csodaszer. Ráadásul ezzel valamivel könnyebb cake face-t elérni, amit nekem most pont sikerült is:

Alverde Duo Bronzosító: 

Mivel az Alverde nem igazán gyárt olyan termékeket, amik kontúrozásra lennének kifejlesztve (az Alverde Color & Care Mix Your Make-Up kontúrozási lehetőségeiről külön posztot fogok írni), ezért aztán egyszer kipróbáltam ezt. Aki egy kicsit is ismer, azt tudja, hogy a boronzosítók világa nagyon távoli számomra, nem is szoktam használni őket. Azonban meg kellett állapítanom, hogy ennek a színe nem narancsos, és még csak nem is csillog ez a termék, úgyhogy akár kontúrozásra is alkalmas volt.

Annak ellenére, hogy bronzosító, az én bőrömmel párosítva nagyon szépen lehet vele az arc íveit, éleit formálni, alakítani, és erre a célra nagyon szeretem/szerettem használni. Kellemes viselet, tartós és könnyű vele dolgozni, emellett pénztárca barát is. A világosabb árnyalat pedig tökéletes highlight szín számomra.

Így néz ki a kompakt púderrel és a mousse alapozóval párosítva:

Viszont ha valaki szereti, vagy kedvet kapott a kipróbálásához, rohanjon az utolsó pár darabért, mert az Alverde hivatalos, német nyelvű Facebook oldalán már elbúcsúztatták ezt a terméket, helyette másik lesz kapható (és azt már láttam tegnap a DM-ben, ebből pedig az utolsót hoztam el a Westendből). Ez a termék is vegán és NaTrue minősítésű.


Alverde Puderrouge Arcpirosító: 

Alapvetően Terra Naturi pirosítót használok, mert eddig az vált be számomra a legjobban, de az Alverde pirosítóját sem vetem meg. Könnyű vele dolgozni, gyönyörűen pigmentált (tap-tap és/vagy fújás mielőtt használjuk!), de kevésbé tartós, mint a Terra Naturi.

Alverde Rose Tinted Highlighter: 

Nem szeretem a folyékony és a krémes állagú highlightereket, úgyhogy ez sem lopta be magát teljesen a szívembe, azonban mégis nagyon hatékony: hihetetlen erős fényt és csillogást lehet vele elérni, ráadásul nem azért, mert tele van vágva bumszli nagy csillámokkal. Bárcsak ugyanez a termék poros állagban is kapható lenne.

Alverde Sminkfixáló Spray: 

Adtam neki esélyt, esküszöm, nem is egyet. De valahogy nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet. Nem mondom, hogy teljesen hatástalan, de nem vagyok érte oda és vissza. 


Remélem, hogy a segítségetekre voltam, ha esetleg éppen azon agyaltok, hogy megvegyetek-e egy-egy Alverde dekorkozmetikumot. Hamarosan újra jelentkezem, ezúttal az Alverde dekorkozmetikumok egy újabb rétegével: bemutatok nektek két szempillaspirált, két rúzst, egy kontúrceruzát, illetve a szemöldökformázó lehetőségeket is megnézzük.

További szép napot mindenkinek!

Puszi:
Nanó


Ui.: Tisztában vagyok vele, hogy az Alverde egy gyógyszergyárral kapcsolatba hozható, ezt a kapcsolatot egy külön posztban vesézném majd ki.